6 de novembre del 2016

Pastís de pinya

Avui ha estat un dia especial, doncs un grup d'amigues hem participat a la "Cursa de la dona" i després hem fet un bon dinar i es clar necessitàvem unes postres especials i he fet un pastís de pinya que feia moltíssims anys que no havia fet i he rescatat la recepta de la meva llibreta de joventut, la que anotava les receptes que em deia la meva mare.


Per un motlle de 26 cm

Ingredients:
  • 1 llauna gran de pinya
  • guindes
  • 4 ous
  • 1 tassa de cafè d’oli
  • 150 gr de farina
  • 180 gr de sucre
  • 1 sobre de Royal
  • 3 cullerades soperes de sucre per fer el caramel.

Preparació:

Preparem el caramel i l’aboquem a un motlle i pel damunt posarem les rodanxes de pinya amb una guinda a cada forat. A continuació barrejarem a la batedora o minipimer els ous, l’oli, la farina, el sucre i el suc de pinya. Un cop tinguem la pasta l’aboquem al motlle i el posarem a coure al forn, prèviament escalfat durant 30 minuts.
El deixarem refredar, doncs es menja fred i millor si el podem fer un dia per l’altre.




Montse Riera

2 comentaris:

  1. Montse!!! Em sembla que aquest pastís de pinya a ser el meu primer pastís també!!! Després de la coca de iogurt!!! Que bo! Tant senzill, tan tou, tan gustós... aquestes receptes no s'haurien de perdre!! M'encanta!

    Petons reina

    ResponElimina
  2. Segur que es la mateixa recepta!! Recordo que durant uns anys el feia sovint i un bon dia el vaig deixar de fer i d'aixó ja fa molts anys.....35 segur!!! Ja ja :)
    Moltes gràcies Dolors pel teu comentari.
    Petonets guapa

    ResponElimina