6 de novembre del 2014

Fondant Mascota Pàdel

Aquest cap de setmana he fet el pastis mes gran!!! pensava que mai arribaria a fer un així de gran i a mes amb forma de mascota!!!
M´el va demanar la meva amiga Montse i em va fer molta ilusio, doncs va ser tot un repte per a mi. La veritat es que va ser molt difícil d´elaborar. Vaig procurar fer el millor, però portava moltíssima feina. el resultat va ser tot un èxit i aixo es tractava, que agradés i estès bo.
 
Aquesta es la mascota

I així va quedar el pastís

Per fer aquest pastís utilitzar la recepta que més s´utilitza per fer Tartas amb fondant que es el Madeira Sponge Cake (MSC), doncs es mes dens i compacte ens aguantarà molt millor el pes del fondant.

Per aconseguir que quedi perfecte s´ha de fer 24 hores abans de folrar amb fondant i decorar. Aquest pas es MOLT IMPORTANT!!! També es molt important: 1- empapar-lo amb almívar, 2- farcir-lo i 3- cobrir-lo perquè s´agafi be el fondant.

Depenent del tamany del motlle necessitarem mes o menys ingredients. Per aquest concretament, he utilitzat la recepta que tinc per un motlle de 24 cm i l´he multiplicat per tants com he fet, doncs en aquest cas era molt gran.

Ingredients:

  • 8 ous a temperatura ambient
  • 400 gr de mantega
  • 400 gr de sucre
  • 600 gr de farina
  • 1 sobre de levadura Royal
  • ratlladura de llimona
  • 1 vaina de vainilla 
  • anís

Preparació:

  1. Posem a batre a la maquina la mantega, que tindrem a temperatura ambient, i el sucre.
  2. Afegim els ous, un a un sense parar de batre. Quan tenim un ou batut, afegim l´altre i aixi tots.
  3. Afegim la farina tamisada mica en mica i la llevadura
  4. Posem la ratlladura de llimona, mitja vaina de vainilla i una mica d´anis.
Jo li poso la vainilla i el anís, però la part aromàtica es al gust de cadascú.

 
El posem a coure al forn a 190ºC una hora i mitja, aproximadament. Aquest pastís costa de coure. I depenen del motlle, doncs si es rectangular es cou mes ràpid que si es rodó. 
Un cop tenim el pastís cuit, el deixam refredar a la reixeta uns minuts i el partim amb la lira fent dos pisos.
Al cap de 24 hores es quan ja podem farcir-lo i cobrir-lo, abans no ho feu. 
El calem  amb almívar, que haurem preparat i després el farcim al gust, jo vaig posar Nutella.
Cobrim tot el pastís amb crema, jo vaig utilitzar Nutella i així s´agafa millor el fondant.
  
La cara la vaig folrar amb fondant, però no es pastís. Vaig utilitzar porexpan i aixi vaig poder fer tota la mascota.
El cos va quedar aixi.


Espero que us serveixi aquesta recepta.

Montse Riera



2 comentaris:

  1. Nena quina feinada! Ara, segur que era ben bo i t'ha quedat bonic de veritat
    Petonets :)

    ResponElimina
  2. Moltíssimes gràcies Dolors!!! Em va donar molta feina,però va valer la pena.
    Proba superada !!! Jaja

    ResponElimina